So20042019

AktualizacjaSo, 06 Kwi 2019 12pm

Back Jesteś tutaj: Start Magazyn Kategorie Promocja Mały procent, wielka pomoc - Pomagaj razem z Lidlem

Mały procent, wielka pomoc - Pomagaj razem z Lidlem

malyprocentPrzekazanie 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego to coraz częściej wybierana przez Polaków forma pomocy potrzebującym. Sprzyjają temu regulacje prawne oraz różnorodne kampanie informacyjne. W tym roku sieć Lidl po raz czwarty zachęca do wsparcia organizacji pożytku publicznego, realizując akcję „Mały procent, wielka pomoc”. Zatem przyłącz się i przekaż 1% swojego podatku!

Żeby pomagać, wystarczy tylko trochę dobrej woli, szczególnie gdy chodzi o przekazanie 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego. Firma Lidl Polska rozpoczęła właśnie czwartą edycję kampanii informacyjnej pod hasłem „Mały procent, wielka pomoc”, podkreślającą istotność tej kwestii, zachęcając przy tym do wsparcia organizacji z którymi współpracuje. – To doskonała okazja, żeby w łatwy sposób pomóc. Choć może się wydawać, że kwota stanowiąca 1% naszego podatku jest niewielka, nie należy bagatelizować tego, jak dużą wartość stanowi ona dla organizacji pożytku publicznego – przekonuje Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

Organizacje o szerokim zasięgu i spektrum działania, z którymi w ramach kampanii „Mały procent, wielka pomoc” współpracuje firma Lidl to Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”, Federacja Polskich Banków Żywności, a także Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii im. Prof. Zbigniewa Religi i Stowarzyszenie „SOS Wioski Dziecięce w Polsce”. Organizacje te co roku zyskują wymierną pomoc dzięki 1% podatku. Prof. Jan Sarna, dyrektor generalny Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi w Zabrzu o udziale w akcji „Mały procent, Wielka Pomoc” mówi: Wsparcie poprzez przekazanie 1% podatku to dla nas nieoceniona pomoc, dzięki której możemy kontynuować prace nad pierwszą  w Polsce protezą serca dla dzieci.

Również „SOS Wioski Dziecięce w Polsce” doceniają środki płynące od podatników. – Jesteśmy wdzięczni za każdą pomoc, a jej efekty najlepiej odzwierciedlają uśmiechnięte buzie naszych podopiecznych. 1% podatku przekazywany na rzecz naszego Stowarzyszenia to w istocie ogromne wsparcie. Środki zebrane w zeszłym roku w kampanii 1% to prawie 3 mln 900 tysięcy złotych. Kwota ta pozwoliła nam pokryć koszty utrzymania, edukacji i leczenia naszych podopiecznych przez kilka miesięcy.  –  mówi Barbara Rajkowska, prezes Stowarzyszenia „SOS Wioski Dziecięce w Polsce i dodaje – Ta pomoc nic nie kosztuje, dlatego tak ważne i potrzebne jest budowanie świadomości Polaków w tym zakresie, a do tego właśnie przyczynia się kampania realizowana przez firmę Lidl.

 „Mały procent, wielka pomoc” to przedsięwzięcie podejmowane przez Lidl w ramach działań „W trosce o lepsze jutro”. Firma Lidl, poprzez współpracę z organizacjami pożytku publicznego oraz zachęcanie Polaków do przekazania na ich rzecz 1% podatku, pomaga pomagać. Projekt angażuje w działania dobroczynne nie tylko klientów sieci, ale także jej pracowników. Informacje o tej oraz innych akcjach dobroczynnych organizowanych przez Lidl można znaleźć na stronie www.lidl.pl w zakładce „Odpowiedzialność społeczna”, a także na facebookowym profilu firmy Lidl www.facebook.com/lidlpolska.

Pomoc poprzez przekazanie 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego (OPP) jest w Polsce możliwa od 1 stycznia 2004 roku, kiedy to została wprowadzona do polskiego systemu podatkowego. W latach 2004-2006 to podatnicy dokonywali wpłaty na rzecz wybranej organizacji, zmniejszając następnie należny podatek o przekazaną kwotę. Od roku 2007 natomiast robią to już naczelnicy urzędów skarbowych na wniosek podatników, który stanowi część zeznania podatkowego. Dzięki temu odbywa się to sprawnie i bez obciążania formalnościami ofiarodawców. Możliwość przekazania 1% podatku cieszy się rosnącym zainteresowaniem Polaków, między innymi również dzięki takim akcjom, jak ta realizowana przez firmę Lidl. Jak podaje Ministerstwo Finansów, w pierwszym roku skorzystało z niej jedynie ponad 80 tysięcy podatników, przekazując w ten sposób na rzecz organizacji pożytku publicznego 10,4 mln zł. Dane za rok 2011 (podatek rozliczany w roku 2012) pokazują, jak bardzo wzrosły te wartości – organizacje pożytku publicznego zyskały ponad 450 mln zł dzięki temu, że aż ponad 11 mln podatników zdecydowało się przekazać 1% swojego podatku na ich rzecz.


Informacje o firmie: Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalności na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sklepy pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 9000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 450.

Na skróty...

Wiadomości

Magazyn

  • Promocja
  • Czy wiesz, że...
  • Magazyn Policyjny

Sport

  • Żużel
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Tenis

Turystyka

  • Bieszczady
  • Dalekie Wyprawy
  • Podkarpacie

Kultura

  • Książki
  • Muzyka
  • Kino
  • Promocje

Zdrowie

  • Pierwsza Pomoc
  • Zdrowie i Urodai 
  • Poradnik

Regulaminy

  • Regulamin
  • Regulamin
  • Regulamin
  • Regulamin

Administracja