Nowoczesna strona internetowa dla firmy

internet 1181586 640 4Jeszcze niedawno dominował pogląd, że każda firma powinna mieć własną stronę internetową. Czy nadal tak jest? Czy strony w portalach social media mogą  ją zastąpić?

Z czego wynika potrzeba obecności firmy w internecie? Internet jest kolejnym medium, które ma wielu użytkowników. Z punktu widzenia firmy to ważne medium, ponieważ coraz więcej ludzi szuka informacji w internecie. Szukając produktów lub usług potencjalni klienci przeszukują sieć, więc nieobecność w internecie to mniej zamówień, mniejsza sprzedaż, brak rozwoju firmy, a często konieczność likwidacji. Obecność firmy w internecie jest więc obowiązkowa, ale jak taka obecność powinna wyglądać?

Najwcześniej powstawały katalogi firm, do których można było wpisać nazwę, dane kontaktowe i ofertę własnego przedsięwzięcia. To było i jest dobre rozwiązanie, ale wiąże się z pewnymi ograniczeniami i ryzykiem błędów. Katalogów firm powstało dość dużo, jeśli ktoś wpisał do nich swoje dane, to z czasem tracił kontrole nad wpisami, z różnych prozaicznych powodów. Trudno jest aktualizować kilkadziesiąt wpisów w katalogach firm. Oferta firmy zmieniała się, siedziba i dane kontaktowe również. Po kilku latach przydatność wpisów w katalogach znikoma, a czasem przynosiła negatywne skutki. Ktoś nie mógł się dodzwonić, bo numer telefonu był nieaktualny i uważał, ze firma nie istnieje. Rozwiązaniem jest podawanie w katalogach adresu strony internetowej. Wtedy nikt nie zwraca uwagi na telefon, mail i resztę danych kontaktowych, tylko przechodzi od razu na stronę internetową. A strona jest tylko jedna i łatwiej dopilnować aktualizacji. To jest pierwszy argument za tym, żeby utrzymywać własną stronę internetową.

Portale social media umożliwiają prowadzenie własnych stron firmowych i warto z tej możliwości korzystać. Uaktualnianie kilku podstawowych danych na 2-3 najważniejszych portalach nie będzie problemem. Portale internetowe SM pozwalają na podawanie adresu własnej strony internetowej i reklamowanie tej strony, uważając ją za najważniejsze źródło wiedzy o firmie i jej ofercie. Podobnych argumentów przemawiających za posiadaniem własnej strony internetowej jest więcej. Strona internetowa to odbicie rzeczywistej firmy w wirtualnym świecie. Tak jak w realnym świecie firma ma własną siedzibę z własnym adresem, również w internecie powinna mieć własny adres, który ją identyfikuje.macbook 407126 640

Strona internetowa powinna być nowoczesna. Aby spełnić to szerokie kryterium nie wystarczy nowoczesna grafika i nowoczesne formy. Strona musi dobrze działać na urządzeniach mobilnych (smartfony), z których ruch na stronie rośnie bardzo szybko. Trzeba trzymać rękę na pulsie i pilnować takich tematów, ponieważ celem jest jak najlepsza widoczność strony w sieci. Własna strona internetowa to źródło informacji o firmie i docelowe miejsce, na które kierują reklamy. Strona musi być zintegrowana z kilkoma najważniejszymi portalami social media: Facebook, Google dla Firm, Google+ (zobacz przykład Pageandshop.pl).

woman 1446557 640

Pożytek z własnej strony internetowej jest oczywisty, ale wielu drobnych przedsiębiorców nadal jej nie ma. Pokutuje przekonanie o wysokich kosztach, czasochłonności i innych wyimaginowanych wadach utrzymywania własnej strony. Warto skorzystać z ofert platform pozwalających na samodzielne wykonanie strony i utrzymywanie jej w ramach miesięcznego abonamentu (zobacz ofertę - https://pageandshop.pl/web/page/oferta). Ten sposób zwalnia właściciela firm z troski o o rejestrowanie i odnawianie domeny, o konfiguracje strony na hostingu i kilka podobnych spraw. Strony są proste, ale nowoczesne, zawierają wszystkie niezbędne elementy, łatwo je konfigurować i zmieniać. To najlepsza forma utrzymywania strony internetowej, dostępna również dla małych firm.

Web Marketing