Po co nakleja się ptaki na ekranach dźwiękoszczelnych?
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 11, wrzesień 2012 18:54
- Korneliusz Smolik
Ekrany dźwiękoszczelne są coraz częstszym elementem krajobrazu, może to odnotować każdy kierowca. Przezroczyste ściany powinny posiadać też specjalne naklejki w kształcie ptaków, które służą bezpieczeństwu tych zwierząt.
Wraz z rozwojem sieci dróg oraz stanu infrastruktury miejskiej rośnie liczba ekranów dźwiękoszczelnych. Pozwalają one ograniczyć emisję hałasu, a przez to ochronić komfort mieszkańców znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie ruchliwych tras. Zadaniem drogowych ekranów akustycznych jest odbijanie fal dźwiękowych. Na wielu przezroczystych konstrukcjach tego typu można zauważyć tzw. BirdSystem Label czyli naklejki, przypominające ptaki.
Przedsiębiorstwa w Polsce marnują 464 miliony kartek papieru miesięcznie - KPMG: Rusza akcja No printing Day
- Szczegóły
- Opublikowano: piątek, 31, sierpień 2012 18:39
- KPMG
Jak wynika z najnowszego raportu KPMG „Wykorzystanie papieru w przedsiębiorstwach działających w Polsce”, firmy wykorzystują miesięcznie ponad 11 milionów ryz papieru A4, co odpowiada zużyciu ponad 5,5 miliarda kartek. W przeciętnej firmie marnowanych jest ok. 8,2% wszystkich wydruków, co oznacza stratę ok. 50 kartek papieru na pracownika miesięcznie. Firma doradcza KPMG w Polsce jest inicjatorem akcji społecznej No printing Day, której celem jest zachęcenie firm, instytucji i osób prywatnych do powstrzymania się od drukowania na jeden symboliczny dzień, 5 października 2012 roku, aby w realny sposób pozytywnie wpłynąć na środowisko.
Przeczytaj ofertę zanim wpłacisz pieniądze
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 24, lipiec 2012 18:56
- KWP
Cztery osoby zgłosiły się do jarosławskiej komendy, informując że wpłaciły pieniądze na konto firmy, prowadzącej rejestr pracowników i pracodawców. Dopiero po przeczytaniu oferty osoby te zorientowały się, że wpłacenie 115 zł, na podane konto nie było obowiązkowe. Policjanci apelują do wszystkich, którzy otrzymają taką ofertę współpracy o wnikliwie przeczytanie korespondencji, przed wpłaceniem pieniędzy.
Lato to najgorszy czas na dokarmianie ptaków
- Szczegóły
- Opublikowano: środa, 22, sierpień 2012 17:56
- Korneliusz Smolik
Lato to pora wakacyjnych podróży oraz odpoczynku od pracy. Nie jest to jednak dobry okres na dokarmianie ptaków, a w szczególności gołębi. Miasto stało się dla tych zwierząt głównym źródłem pożywienia, a ich naturalne instynkty słabną.
Gołąb to jeden z ptaków, które swoje bytowanie związały z ludźmi. Są tzw. zwierzętami synantropijnymi, ponieważ żyją stale lub okresowo w pobliżu albo bezpośrednim sąsiedztwie zabudowań ludzkich. Są one także komensalami, czyli organizmami cudzożywnymi, które żyjąc w symbiozie z innym organizmem żywią się pozostawionymi przez niego resztkami. Teoretycznie gołębie powinny żywić się nasionami traw czy kwiatów z kwietników albo owocami z drzew i krzewów. Takie było ich zadanie biologiczne, miały być swego rodzaju drobnymi miejskimi sprzątaczami – jednak ludzka chęć pomocy pokrzyżowała plany naturze.
„Pozory mylą, dowód nie”
- Szczegóły
- Opublikowano: poniedziałek, 16, lipiec 2012 17:27
- KWP/KGP
„Pozory mylą, dowód nie” – pod takim hasłem Komenda Główna Policji i Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie od 2009 r. realizują ogólnopolską kampanię edukacyjną, której celem jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu w tej grupie wiekowej. W połowie lipca 2012 r. rusza kolejna edycja programu, tak jak poprzednia, ukierunkowana na aktywizację środowisk lokalnych.
Policyjne statystyki mówią same za siebie. W ramach działań profilaktycznych w 2011 roku policjanci służby prewencyjnej w całej Polsce ujawnili 15 285 małoletnich znajdujących się pod wpływem alkoholu. Byli oni także częstymi sprawcami czynów karalnych popełnianych po alkoholu - w ubiegłym roku odnotowano ich łącznie 2 395. To jednak dorośli w wielu przypadkach są odpowiedzialni za to, że nieletni wchodzą w posiadanie alkoholu. Dlatego to przede wszystkim do nich kierowany jest główny przekaz kampanii. Jeżeli jesteś sprzedawcą, zawsze proś o dowód osobę o młodym wyglądzie, jeżeli jesteś świadkiem sprzedaży alkoholu małoletniemu – reaguj! Jeżeli jesteś rodzicem – rozmawiaj ze swoim dzieckiem o szkodliwych skutkach wczesnej inicjacji alkoholowej.