Pt26042024

AktualizacjaPn, 23 Paź 2023 1pm

build_links(); ?>
Back Jesteś tutaj: Start

Artykuły

POZORY MYLĄ – DOWÓD NIE

pozory_mylaJuż po raz trzeci Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie oraz Komenda Główna Policji realizują ogólnopolską kampanię edukacyjną POZORY MYLĄ – DOWÓD NIE.

Tym razem w akcje zaangażowano instytucje samorządowe oraz organizacje lokalne bo to one mają działać na rzecz zwrócenia uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach, że dorosły wygląd nie oznacza pełnoletniości upoważniającej do zakupu napojów alkoholowych. Celem kampanii jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu w tej grupie wiekowej.

Osoby poniżej 18 roku życia mają stosunkowo łatwy dostęp do alkoholu. Ten problem dostrzega większość z nas. Żeby kupić alkohol nastolatki stosują różne sztuczki: poważny ubiór, pomoc dojrzalej wyglądającego kolegi, czy przekonywanie sprzedawcy, że dowód mają, ale zostawili go w domu. To tylko niektóre z nich. Stąd hasło kampanii społecznej „Pozory mylą, dowód nie”.

Organizatorzy, chcą zwrócić uwagę na problem zakupu alkoholu przez osoby, które nie ukończyły 18 lat. Chcemy przypomnieć sprzedawcom, że sprzedaż alkoholu małoletnim to przestępstwo. Będziemy więc wskazywać, jak można uniknąć popełnienia przestępstwa i jednocześnie utraty zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Chcemy również zwrócić uwagę, by sprzedawcy dokładnie sprawdzali datę urodzenia zamieszczoną na dokumencie, jakim posługuje się osoba, która chce kupić alkohol.

W ramach kampanii policjanci w całej Polsce będą docierać do punktów sprzedaży napojów alkoholowych i przypominać o obowiązujących przepisach regulujących zasady sprzedaży alkoholu. Do sprzedawców trafią też plakaty, ulotki i naklejki z hasłem przewodnim akcji.

Spożywanie oraz nadużywanie alkoholu przez osoby niepełnoletnie jest poważnym i nasilającym się problemem społecznym. Oto kilka danych ilustrujących skalę tego zjawiska:

  • 15.034 małoletnich nietrzeźwych ujawniła Policja w 2010 r. – to 41 osób dziennie
  • 1.734 małoletnich nietrzeźwych (w tym 207 dziewcząt) doprowadziła Policja w 2009 r. do izb wytrzeźwień
  • W 2010 r do jednostek organizacyjnych Policji doprowadzono 403 osoby małoletnie.

Jednym z najistotniejszych czynników sprawczych przestępczości nieletnich jest właśnie nietrzeźwość:

  • W 2010 r. wśród nieletnich w kategoriach, w których badany jest stan trzeźwości, odnotowano łącznie 42 997 sprawców czynów karalnych, z czego 2 338 było nietrzeźwych.
  • 43 % przebadanych nieletnich sprawców zabójstw było nietrzeźwych, dla sprawców zgwałceń wskaźnik ten przekracza 48 %.
  • Wśród przebadanych nieletnich sprawców rozbojów 13 % z nich popełniło ten czyn będąc pod wpływem alkoholu.

Osoby zainteresowane partycypacją w kampanii POZORY MYLĄ – DOWÓD NIE mogą uzyskać materiały promocyjno - informacyjne w Wydziale Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Miasta Rzeszowa (875-47-43). Do Państwa dyspozycji pozostają m. in:

  • plakaty oraz naklejki informacyjne,
  • ulotki,
  • płyty DVD promujące kampanię,
  • informatory dla sprzedawców alkoholu oraz dla rodziców,
  • przewodniki, informujące o założeniach programu,

Więcej informacji na temat kampanii znajdziecie Państwo na stronie internetowej:

http://pozorymyla.pl/Opis-programu

{jcomments on}

Na skróty...

Wiadomości

Magazyn

  • Promocja
  • Czy wiesz, że...
  • Magazyn Policyjny

Sport

  • Żużel
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Tenis

Turystyka

  • Bieszczady
  • Dalekie Wyprawy
  • Podkarpacie

Kultura

  • Książki
  • Muzyka
  • Kino
  • Promocje

Zdrowie

  • Pierwsza Pomoc
  • Zdrowie i Urodai 
  • Poradnik

Regulaminy

  • Regulamin
  • Regulamin
  • Regulamin
  • Regulamin

Administracja