Grupa Auchan przejmie hipermarkety pod szyldem Real

Grupa Auchan przejmie hipermarkety pod szyldem Real od Metro Group w Europie Centralnej i Wschodniej za 1,1 miliard euro.

Croix, dnia 30 listopada 2012 roku. Grupa Auchan podpisała porozumienie z niemieckim dystrybutorem Metro Group mające na celu cesję aktywności Real w Europie Centralnej i Wschodniej. Grupa Auchan przejmie działania operacyjne oraz aktywa nieruchomości odpowiednio w filiach Grupy Metro w Polsce, w Rumunii, w Rosji i na Ukrainie.

Operacja ta wymaga jeszcze zgody odpowiednich władz konkurencji w każdym kraju i zostanie sfinalizowana pod warunkiem uzyskania tej aprobaty w 2013. W przyszłości, hipermarkety Real w Europie Centralnej i Wschodniej będą działały pod szyldem Auchan.

Sprzedaż Real w Europie Wschodniej na rzecz Grupy Auchan dotyczy 91 hipermarketów w Polsce, Rosji, Rumunii i na Ukrainie, a także 13 galerii handlowych w Rosji i w Rumunii. W tych 4 krajach obroty Real sięgają 2,6 miliarda euro bez podatku VAT w 2011 roku, zatrudnia 20 000 pracowników. Auchan w tych krajach liczy 98 hipermarketów oraz 65 000 współpracowników.

Vianney Mulliez, Przewodniczący Rady Administracyjnej Grupy Auchan szacuje, że « wraz z przejęciem 91 sklepów i 13 galerii handlowych wysokiej jakości, Auchan korzystnie wyrównuje wagę swojej obecności w Europie Centralnej i Wschodniej w stosunku do pozostałych priorytetowych stref rozwoju, którymi są Europa Zachodnia oraz Azja. Jest to również korzystna okazja, aby dać naszym klientom najlepszą obsługę, tak w sklepach Real jak i w Auchan z ekipami, które są profesjonalne i do których mamy pełne zaufanie”.

«W Auchan znaleźliśmy najlepszego nabywcę do przejęcia aktywności Real w Europie Centralnej i Wschodniej : Auchan oferuje dobre perspektywy rozwoju dla współpracowników i dla działalności Real w Europie Wschodniej» precyzuje Olaf Koch, Prezes Zarządu Metro AG

Marek Szeib, dyrektor generalny Auchan Polska : „W Polsce transakcja ta motywowana jest zaufaniem w rozwój polskiego rynku oraz profesjonalizmem ekip Auchan i Real, które podzielają tę samą filozofię poprawy obsługi klienta. Połączenie tych dwóch przedsiębiorstw w przyszłości powinno pozwolić na odważne stawienie czoła kryzysowi konsumpcji oraz dać perspektywy dalszego rozwoju dla obu ekip”.

Web Marketing