Wt15102024

AktualizacjaCz, 19 Wrz 2024 11am

Maszyna w leasingu a wywóz za granicę - o czym pamiętać?

Maszyna w leasingu a wywóz za granicę - o czym pamiętać?

Wywóz leasingowanych maszyn za granicę, żeby je ta...

Pierwszy Concept Store w Rzeszowie już otwarty

Pierwszy Concept Store w Rzeszowie już otwarty

Concept13 to niezwykły Concept Store, który zrewol...

Karty pracy dla 1 klasy - jak powtarzać materiał?

Karty pracy dla 1 klasy - jak powtarzać materiał?

Karty pracy dla 1 klasy pozwalają na realizację wy...

Odzież tenisowa – zabłyśnij stylem na korcie

Odzież tenisowa – zabłyśnij stylem na korcie

Tenis to sport o wielu zaletach – poprawia koordyn...

Galaretki z nadzieniem owocowym, czyli słodycze dla każdego

Galaretki z nadzieniem owocowym, czyli słodycze dla każdego

Niektóre połączenia smakowe są nieśmiertelne. Może...

build_links(); ?>
  • ja-news-1
  • ja-news-2
  • ja-news-3

Zdrowie i uroda

Ustawienia

Zabiegi fizjoterapeutyczne

Zabiegi fizjoterapeutyczne

W wielu chorobach czy po urazach konieczne są zabiegi fizjoterapeutyczne, które ...

Wiadomości

Ustawienia

Sport

Ustawienia

Historyczny sukces koszykarek AZS Rzeszów

Historyczny sukces koszykarek AZS Rzeszów

Koszykarki AZS Rzeszów postawiły dziś kropkę nad "i" zdobywając pierwszy dla Rze...

Turystyka

Ustawienia

Kultura

Ustawienia

XII Światowego Dnia Poezji UNESCO. POEZJA OCALA. 31-go marca / 1-go kwietnia 2012. LONDYN/ANGEL

XII Światowego Dnia Poezji UNESCO. POEZJA OCALA.  31-go marca / 1-go kwietnia 2012. LONDYN/ANGEL

Poezja ratuje. Poezja chroni. A przede wszystkim – PoEzja OCALA. Przed czym? Od ...

Nominowany do Nagrody Bookera bestseller Atlas Chmur Davida Mitchella

Nominowany do Nagrody Bookera bestseller Atlas Chmur Davida Mitchella

Nominowany do Nagrody Bookera bestseller Atlas Chmur Davida Mitchella to również...

Back Jesteś tutaj: Start Wiadomości Świat Czy Dreamliner-y znowu zaczną latać?

Czy Dreamliner-y znowu zaczną latać?

dreamlinerW ciągu najbliższych kilku dni ma zostać zaakceptowany plan wznowienia lotów Boeingów 787 - wynika z informacji agencji Reuters. Póki co, Boeing oczekuje zgody na kolejne loty testowe.

Plan Boenga został już przedstawiony FAA i to Agencja może wydać akceptację dla działań koncernu. To podobno formalność, choć FAA odmawia jakichkolwiek komentarzy w tej sprawie. Przedstawiciele Boeinga twierdzą, że rządowa agencja właśnie analizuje "plan naprawczy przedstawiony przez firmę". Wczoraj (7 marca) został opublikowany wstępny raport dotyczący pożaru akumulatorów w jednym z Dreamlinerów. Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) odniosła się do pierwszych ustaleń odnośnie incydentu na pokładzie Boeinga 787 japońskich linii JAL w Bostonie.

Od połowy stycznia wszystkie Dreamlinery użytkowane na świecie są uziemione, w tym dwa, które są w posiadaniu Polskich Linii Lotniczych LOT. Jedna z maszyn stoi w Chicago (uziemiono ją po pierwszym inauguracyjnym regularnym rejsie transatlatyckim), druga na Lotnisku Chopina w Warszawie. LOT w ciągu miesiąca na uziemieniu B787 ma tracić kilka milionów złotych. Szacuje się, że Boeing globalnie traci... 50 mln dolarów tygodniowo!

Jak wynika z raportu, opanowanie tego niewielkiego pożaru podsycanego chemikaliami z płonących baterii zajęło blisko dwie godziny. Ogień pojawił się już po wylądowaniu maszyny, a jego symptomy zauważyli pracownicy sprzątający samolot i przygotowujący go do kolejnego lotu. W okolicy tylnej kuchni czuć było spaleniznę a po pewnym czasie pojawił się dym. Wezwano mechanika, który wszedł do przedziału elektroniki, gdzie stwierdził całkowite wypełnienie przedziału ciężkim i gęstym dymem; zauważył także wydostające się z zapasowego akumulatora płomienie sięgające około 10 centymetrów.

ntsbRaport krok po kroku opisuje dalsze działania służb ratunkowych. Wezwano lotniskową straż pożarną. Dowódca oddziału po wejściu do przedziału, w którym znajdowały się akumulatory, stwierdził głośne syczenie, dobywające się z jednego z rozszczelnionych akumulatorów. Z baterii spływał na podłogę płyn. Strażak nie widział już płomieni, lecz stwierdził, że baterie wyzwalały z siebie bardzo duże ciepło.

Pożar próbowano na początku tłumić za pomocą halonu, jednak gaz ten nie dał spodziewanego efektu. Po chwili nastąpiło nagłe ponowne rozgrzanie akumulatora, który wybuchł. Płyny z baterii ochlapały jednego z ratowników, został poparzony w szyję. Podjęto decyzję o wymontowaniu rozgrzanych baterii z samolotu, ponieważ nie ma możliwości zapanowania nad nimi wewnątrz Boeinga. Dopiero poza samolotem akumulator został skutecznie schłodzony i wygaszony. Cała akcja zajęła 100 minut.

Wykazano, że gdyby do zdarzenia doszło w samolocie w trakcie lotu, mało prawdopodobne byłoby poradzenie sobie z problemem dzięki działaniom załogi i konieczne byłoby natychmiastowe lądowanie awaryjne. I do podobnego właśnie zdarzenia doszło kilka dni po zdarzeniu w Bostonie, gdy Boeing 787 linii ANA lądował awaryjnie w Japonii. Wówczas stwierdzono nagłe rozgrzanie się akumulatora i jego częściowe stopienie. Wyciekły z baterii chemikalia, choć nie wystąpił zapłon.

Kraj

Podkarpacie

Świat

Muzyka

Zdrowie

Magazyn

Sport

Kultura

Na skróty...

Wiadomości

Magazyn

  • Promocja
  • Czy wiesz, że...
  • Magazyn Policyjny

Sport

  • Żużel
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Tenis

Turystyka

  • Bieszczady
  • Dalekie Wyprawy
  • Podkarpacie

Kultura

  • Książki
  • Muzyka
  • Kino
  • Promocje

Zdrowie

  • Pierwsza Pomoc
  • Zdrowie i Urodai 
  • Poradnik

Regulaminy

  • Regulamin
  • Regulamin
  • Regulamin
  • Regulamin

Administracja

 

Polecamy Książkę