So27042024

AktualizacjaPn, 23 Paź 2023 1pm

Dwór polski w starej fotografii

Dwór polski w starej fotografii

Album „Dwór polski w starej fotografii” powstał we...

Rzeszów promuje się w Moskwie

Rzeszów promuje się w Moskwie

Miasto Rzeszów oraz Ambasada Polski w Moskwie nawi...

XXIII Nocny Bieg Uliczny Solidarności

XXIII Nocny Bieg Uliczny Solidarności

1 września 2012 r . o godz. 19.00

Start - Meta: Ry...

Rodzinny Rajd Rowerowy z Funduszami Europejskimi

Rodzinny Rajd Rowerowy z Funduszami Europejskimi

Zapraszamy na imprezę plenerową pn. Rodzinny Rajd ...

Szlakiem wina białego. Od Bieszczadów do Tokaju

Szlakiem wina białego. Od Bieszczadów do Tokaju

Bogato ilustrowany autorski przewodnik proponuje w...

Zapraszają Polaków na Węgry

Zapraszają Polaków na Węgry

W Rzeszowie gościł burmistrz miasta Nyíregyháza ...

build_links(); ?>
Back Jesteś tutaj: Start Turystyka Wiadomości Kraj Rogucki bierze Polaków w obroty!

Rogucki bierze Polaków w obroty!

ROGUCKI kampaniaPiotr Rogucki ambasadorem najbardziej zakręconej ekokampanii roku. „Weź mnie w obroty” to pierwsza w Polsce kampania społeczna dedykowana butelce zwrotnej. Kampanię otworzył spot z udziałem Piotra Roguckiego. Aktor, wokalista kultowego zespołu COMA oraz juror muzycznego talent show „Must Be The Music” tym razem wcielił się w rolę ekologicznego Bohatera, który ma zachęcić Polaków do zwracania szklanych butelek do sklepów.
 

Głównym celem kampanii społecznej „Weź mnie w obroty” jest zwiększenie wiedzy Polaków na temat ekologicznego charakteru butelki zwrotnej oraz zmotywowanie i zachęceniedo zwracania takich butelek do sklepów. Ten niewielki wysiłek ma ogromne znaczenie dla naszego środowiska. Każda butelka zwrotna może zostać ponownie wykorzystana ponad 20 razy, co pomaga zmniejszyć zapotrzebowanie na to opakowanie, a tym samym umożliwia oszczędność ogromnych ilości energii i surowców.

Ambasadorem kampanii „Weź mnie w obroty” został Piotr Rogucki. Spot z jego udziałem jest jednym z najważniejszych elementów promujących akcję. Aktor wcielił się w rolę Bohatera stylizowanej na lata PRL kroniki filmowej, wzorowo wywiązującego się ze swojego „obywatelskiego obowiązku” zwracania butelek do sklepu. W wybranej konwencji, nawiązującej do „złotych czasów” butelki zwrotnej, aktor doskonale się odnajduje:

Wraz z epoką PRL odeszło w niepamięć wiele nieprzyjemnych okoliczności społecznych ale razem z pogrzebaniem tego co złe, pochowaliśmy również kilka pozytywnych nawyków. Działania ekologiczne okresu PRL dotyczące np. zwrotu opakowań szklanych były podyktowane sytuacją ekonomiczną, ale wpisywały się również w dzienny tryb każdego Polaka. Warto by do tych praktyk powrócić, lub przynajmniej pokazać, że sfera takich zachowań jest możliwa również współcześnie.

Spot z udziałem Piotra Roguckiego można zobaczyć na stronie kampanii: www.wezmniewobroty.pl, oraz kanale YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=p24PHaj-A2A .

Weź mnie w obroty” to pierwsza w Polsce, realizowana na tak dużą skalę, kampania społeczna dedykowana szklanej butelce zwrotnej. Celem kampanii jest podniesienie świadomości ekologicznej konsumentów i handlowców w kontekście butelki zwrotnej i budowanie pozytywnego trendu związanego z oddawaniem butelek zwrotnych do sklepów.

W ramach kampanii realizowanych jest szereg działań. Obok spotu z udziałem Piotra Roguckiego, akcję promuje ekologiczny komiks autorstwa Marty Zabłockiej – opowiadający o kolejnych „wcieleniach” butelki zwrotnej. Nowe odcinki prezentowane są na stronie kampanii: www.wezmniewobroty.plw każdy poniedziałek. Profil kampanii na Facebooku www.facebook.com/kampaniawezmniewobroty jest źródłem EKOFAKTÓW - informacji na temat odpowiedzialnej gospodarki opakowaniami zwrotnymi, przykładów działań ekologicznych w innych krajach oraz ciekawostek na temat historii szklanych opakowań. Dla fanów działań wirtualnych przygotowano w ramach Facebooka edukacyjną grę rankingową ”Weź mnie w obroty”, w której za najlepsze wyniki w wirtualnym zbieraniu i oddawaniu butelek można wygrać gadżety w postaci toreb ekologicznych. Wykonane z bannerów torby zostały zaprojektowane na potrzeby kampanii i uszyte przez pracownię społeczną. Torby świetnie nadają się na zakupy i posiadają specjalną kieszonkę na butelkę.

Najważniejszym działaniem interaktywnym kampanii jest tworzenie wraz
z konsumentami mapy sklepów przyjaznych butelkom zwrotnym, czyli takich punktów handlowych w Polsce, które nie wymagają przy zwrocie butelek okazania paragonu (
www.wezmniewobroty.pl/sklepy).

Kampania „Weź mnie w obroty” potrwa do końca września. Jej organizatorem jest Carlsberg Polska – producent marek piwa w butelkach zwrotnych. Patronat merytoryczny nad akcją objęła Fundacja Nasza Ziemia, która od ponad 20 lat działa na rzecz edukacji ekologicznej
i obywatelskiej oraz na rzecz ochrony środowiska.

Za kreację i koordynację kampanii odpowiada agencja Task Force Consulting.

Więcej na stronie: www.wezmniewobroty.pl

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Organizator:

Organizatorem kampanii „Weź mnie w obroty” jest Carlsberg Polska, producent marek w butelkach zwrotnych: Harnaś, Kasztelan, Okocim, Piast, Bosman.

W Carlsberg Polska  polityki CSR regulują odpowiedzialne relacje z pracownikami, klientami i konsumentami, społecznościami lokalnymi i środowiskiem. Spółka - w ramach przyjętej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu - realizuje długofalowe inwestycje w oparciu o trzy kluczowe filary, tj. minimalizowanie wpływu browarów i biur na otoczenie, odpowiedzialne podejście do opakowań oraz promocja odpowiedzialnej konsumpcji i sprzedaży alkoholu. Firma konsekwentnie od pięciu lat prowadzi szereg inicjatyw na rzecz zmniejszenia zużycia mediów w browarach i biurach, promując jednocześnie odpowiedzialną postawę wobec środowiska wśród pracowników (program Zielone Biuro certyfikowany przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska). W ramach wzmacniania świadomości ekologicznej konsumentów, CP prowadzi społeczne akcje promujące odnoszenie opakowań do sklepów, segregację i recykling (wraz z partnerami handlowymi) oraz apeluje o niezaśmiecanie terenów zielonych (akcja „Daj

śmieciom kosza”, np. podczas EURO i na koncertach). Ponadto, firma - w ramach Związku Browary Polskie - aktywnie włącza się w kampanie społeczne, promujące odpowiedzialną sprzedaż i konsumpcję alkoholu wśród konsumentów, sprzedawców, kierowców. Działania z obszaru CSR od lat są doceniane i nagradzane przez organizacje pozarządowe, eksperckie.

Carlsberg Polska zajmuje wiodące miejsce w polskim przemyśle piwowarskim, z udziałem w rynku na poziomie 20% (dane za rok 2013), dostarczając marki piwa najwyższej jakości, odwołujące się do przyjemnych i radosnych stron dorosłego stylu życia. Carlsberg Polska ma w swoim portfelu marki m.in.: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu. Łączne zatrudnienie w firmie wynosi ok. 1300 pracowników. W latach 2012 i 2013 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również piwa sezonowe z Browaru Okocim, Okocim Radler, Somersby oraz Grimbergen.Łączne zatrudnienie w firmie wynosi ok. 1300 pracowników.

Partner Merytoryczny:

Fundacja Nasza Ziemia jest organizacją pozarządową, założoną w 1994 roku przez Mirę Stanisławską-Meysztowicz. Nieprzerwanie od 20 lat realizuje cele mające status pożytku publicznego, specjalizując się w edukacji ekologicznej i obywatelskiej, ochronie środowiska oraz podnoszeniu świadomości środowiskowej społeczeństwa. Od początku swego istnienia Fundacja koordynuje w Polsce kampanię „Sprzątanie świata”, będącą częścią międzynarodowego ruchu na rzecz ochrony środowiska „Clean up the World”. W ruchu tym uczestniczy blisko 40 mln wolontariuszy na całym świecie. Fundacja prowadzi również - wspólnie z partnerami - całoroczne programy na rzecz ochrony środowiska i przyrody, promocji zasad zrównoważonego rozwoju oraz selektywnej zbiórki odpadów. Więcej informacji na www.naszaziemia.pl i www.facebook.com/naszaziemia

Na skróty...

Wiadomości

Magazyn

  • Promocja
  • Czy wiesz, że...
  • Magazyn Policyjny

Sport

  • Żużel
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Tenis

Turystyka

  • Bieszczady
  • Dalekie Wyprawy
  • Podkarpacie

Kultura

  • Książki
  • Muzyka
  • Kino
  • Promocje

Zdrowie

  • Pierwsza Pomoc
  • Zdrowie i Urodai 
  • Poradnik

Regulaminy

  • Regulamin
  • Regulamin
  • Regulamin
  • Regulamin

Administracja