N28042024

AktualizacjaPn, 23 Paź 2023 1pm

Dwór polski w starej fotografii

Dwór polski w starej fotografii

Album „Dwór polski w starej fotografii” powstał we...

Rzeszów promuje się w Moskwie

Rzeszów promuje się w Moskwie

Miasto Rzeszów oraz Ambasada Polski w Moskwie nawi...

XXIII Nocny Bieg Uliczny Solidarności

XXIII Nocny Bieg Uliczny Solidarności

1 września 2012 r . o godz. 19.00

Start - Meta: Ry...

Rodzinny Rajd Rowerowy z Funduszami Europejskimi

Rodzinny Rajd Rowerowy z Funduszami Europejskimi

Zapraszamy na imprezę plenerową pn. Rodzinny Rajd ...

Szlakiem wina białego. Od Bieszczadów do Tokaju

Szlakiem wina białego. Od Bieszczadów do Tokaju

Bogato ilustrowany autorski przewodnik proponuje w...

Zapraszają Polaków na Węgry

Zapraszają Polaków na Węgry

W Rzeszowie gościł burmistrz miasta Nyíregyháza ...

build_links(); ?>
Back Jesteś tutaj: Start Turystyka Wiadomości Kraj "Nie (przy)dzwoń za kierownicą". Dołącz do tych, którzy nie używają telefonu, gdy prowadzą auto.

"Nie (przy)dzwoń za kierownicą". Dołącz do tych, którzy nie używają telefonu, gdy prowadzą auto.

Już ponad miesiąc trwa ogólnopolska kampania społeczna "Nie (przy)dzwoń za kierownicą", znana również w Internecie jako #BezKomórki. Akcja zwraca uwagę na niebezpieczeństwa, jakie płyną z rozmowy przez telefon podczas jazdy samochodem i przypomina, że co czwarty wypadek drogowy jest skutkiem rozproszonej w ten sposób uwagi.

Bohaterem kampanii jest Tobiasz, dla którego korzystanie z telefonu podczas jazdy samochodem kończy się tragicznie. Ten silny przekaz skierowany został do wszystkich kierowców, aby zwrócili uwagę na fakt, że rozmowa przez telefon w czasie jazdy rzeczywiście rozprasza uwagę i stanowi zagrożenie zarówno dla nich, jak i pozostałych użytkowników ruchu drogowego.

- Jestem przekonany, że kampania "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" już przynosi i nadal będzie przynosiła wymierne efekty w postaci świadomości wśród kierowców, na temat niebezpieczeństwa związanego z korzystaniem z telefonu w czasie prowadzenia samochodu, a tym samym zmniejszenia liczby wypadków. Bo przecież na bezpieczeństwie, nas i naszych bliskich, najbardziej nam zależy. Skala tej akcji jest tak szeroka, że z pewnością dotrze do bardzo wielu osób, a tym samym przełoży się na prawidłowe zachowania w czasie jazdy - mówi insp. Mariusz Sokołowski, rzecznik prasowy Komendy Głównej Policji.

Kampania "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" została wsparta akcją zawieszkową - na stacjach paliw LOTOS, każdy kierowca otrzymał zawieszkę z hasłem #BezKomórki, która ma przypominać o bezpiecznej jeździe bez telefonu przy uchu, czy w dłoni.

Ponadto, silnym kanałem dotarcia do społeczeństwa stał się profil akcji na Facebooku, na którym na bieżąco pojawiały się informacje, porady oraz informacje o konsekwencjach rozmów przez telefon w czasie jazdy. Internauci w mediach społecznościowych mogą również brać udział w konkursach, ogłaszanych przez organizatorów kampanii. Tym samym, po miesiącu trwania akcji, rozdanych zostało prawie 100 tys. zawieszek, a projekt zyskał ponad tysiąc fanów. W ramach działań, w wybranych lokalizacjach organizowane były również happeningi pod hasłem kampanii, a film edukacyjny z Tobiaszem wyświetlano we wszystkich placówkach Scanmed Multimedis w Polsce.

Akcja nagłośniona została przez telewizję, radia, prasę i portale internetowe, zarówno ogólnopolskie, jaki i regionalne.

- Naszym celem było, aby akcja dotarła do jak najszerszego grona kierowców, zwłaszcza tych zawodowych, którzy większość czasu pracy spędzają za kierownicą. I to się nam udało. Zasięg przekazu był bardzo duży, z czego my, jak i nasi partnerzy jesteśmy bardzo zadowoleni. Do odbiorców staraliśmy się dotrzeć poprzez tradycyjne media, jak również poprzez Instagram i Facebooka, który do tej pory zdobył ponad tysiąc polubień. Mamy wielką nadzieję, że w wyniku naszej kampanii ulegną poprawie statystyki, wykazujące zatrważający odsetek kierowców lekceważących skutki rozmowy przez telefon w czasie jazdy. Jeśli pod wpływem historii Tobiasza, choćby niewielka liczba osób zmieniła nawyki, a tym samym uchroniła się od wypadku, to dla nas sukces, bo stawką jest nasze wspólne bezpieczeństwo i życie - mówi Emil Żak, organizator akcji "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" i przedstawiciel firmy Ecologic.io.

Długofalowym celem kampanii było zbudowanie świadomego zagrożeń społeczeństwa, które rozważnie korzysta z urządzeń mobilnych i dba o bezpieczeństwo nie tylko własne, ale i pozostałych uczestników ruchu drogowego.

Akcję #BezKomórki wsparła Komenda Główna Policji, Grupa LOTOS, CorpoFlota, LeasePlan, Liberty Ubezpieczenia oraz Scanmed Multimedis.

Na skróty...

Wiadomości

Magazyn

  • Promocja
  • Czy wiesz, że...
  • Magazyn Policyjny

Sport

  • Żużel
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Tenis

Turystyka

  • Bieszczady
  • Dalekie Wyprawy
  • Podkarpacie

Kultura

  • Książki
  • Muzyka
  • Kino
  • Promocje

Zdrowie

  • Pierwsza Pomoc
  • Zdrowie i Urodai 
  • Poradnik

Regulaminy

  • Regulamin
  • Regulamin
  • Regulamin
  • Regulamin

Administracja