Śr24042024

AktualizacjaPn, 23 Paź 2023 1pm

build_links(); ?>
Back Jesteś tutaj: Start Magazyn Kategorie Czy wiesz że... Komunikacja podczas realizacji projektu

Komunikacja podczas realizacji projektu

biznes2Zorganizowana praca małych grup podczas wykonywania zadań w ogromnej mierze bazuje na odpowiedniej komunikacji. Troska o podnoszenie kwalifikacji w tym zakresie z pewnością wpłynie korzystnie nie tylko na samą pracę, ale również na kreatywność i empatię pracowników.

Gwarantem niemalże każdej udanej współpracy jest właściwa komunikacja. Zadbanie o własne umiejętności interpersonalne, a także o podnoszenie kwalifikacji swoich pracowników w zakresie komunikacji w małych grupach pozwoli na zoptymalizowanie pracy. Ponadto pozwoli na uniknięcie problemów wynikających z nieznajomości zasad komunikacyjnychlub niezrozumienia istoty powierzonych zadań. Przykładem, w którym wyraża się potrzeba właściwej komunikacji na linii klient-firma są briefy, dzięki czemu dochodzi do dokładnego zdefiniowania wymagań i oczekiwań konsumenta czy usługobiorcy.

Małe grupy

W nauce o komunikacji małe grupy definiuje się jako zbiór osób, który liczy co najmniej trzech członków. W przypadku mniejszej ilości mówimy już o komunikacji między dwoma osobami – interpersonalnej i jednej osoby – intrapersonalna (komunikacja z samym sobą rozumiana jako myślenie w postaci dialogu).

W strukturach organizacyjnych przedsiębiorstw możemy znaleźć małe grupy, które są odpowiedzialne za część realizacji projektu i wykonują postawione przed nimi zadania. Etapy projektu często przechodzą z rąk do rąk, z grupy do grupy. Wówczas najważniejszym elementem odpowiedniego zarządzania projektem jest właściwa komunikacja między tymi grupami.

Głębokie zrozumienie zasad formalnej i nieformalnej komunikacji pomaga na każdym etapie powstawania projektu. Harmonogramy działań i briefy okazują się pomocne, gdyż ustalają plan prac.

Warto również zadbać o przyjazną atmosferę pracy – pobudza ona kreatywność pracowników, dzięki czemu są w stanie w twórczy sposób wykonywać postawione przed nimi wymagania.

Nie tylko małe grupy

Realizacja zadań projektu nie ogranicza się jedynie do pracy małych grup. Warto również zadbać o własne umiejętności interpersonalne i zdolność dobrej komunikacji z drugim człowiekiem. Nie tylko może to korzystnie wpłynąć na kreatywność, ale także rozwinie empatię – a dzięki temu można lepiej zrozumieć mocne i słabe strony pracowników.

Dodatkowym rozwiązaniem jest dokształcanie kadry pracowniczej z zakresu komunikowania się. W sieci możemy znaleźć różnego rodzaju platformy e-learningowe, których właściciele oferują kursy i szkolenia o różnej tematyce, także branżowej i specjalistycznej. Podnoszenie kompetencji komunikacyjnych pracowników pozytywnie odbije się na zoptymalizowaniu pracy i wzajemnym zrozumieniu grup.

Co warto podkreślić, z platform e-learningowych można skorzystać z dowolnego miejsca, jeśli tylko posiada ono dostęp do Internetu. Nie trzeba więc nigdzie wysyłać pracowników na podróże służbowe.

Dodatkowo firmy oferujące szkolenia z wykorzystaniem platform e-learningowych udostępniają materiały z omawianymi zagadnieniami lub takie, które poszerzają wiedzę na temat danego terminu. Warto zadbać o integrację kadry pracowniczej za pomocą podnoszenia kompetencji komunikacyjnych.

Na skróty...

Wiadomości

Magazyn

  • Promocja
  • Czy wiesz, że...
  • Magazyn Policyjny

Sport

  • Żużel
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Tenis

Turystyka

  • Bieszczady
  • Dalekie Wyprawy
  • Podkarpacie

Kultura

  • Książki
  • Muzyka
  • Kino
  • Promocje

Zdrowie

  • Pierwsza Pomoc
  • Zdrowie i Urodai 
  • Poradnik

Regulaminy

  • Regulamin
  • Regulamin
  • Regulamin
  • Regulamin

Administracja