Od czego zacząć inwestowanie – ABC dla początkujących

pieniadzeoszczedzanie2Inwestowanie nie jest prostą kwestią. Należy zwrócić szczególną uwagę na kilka kwestii, zwłaszcza na stopień ryzyka, kwestie związane z ilością włożonych pieniędzy oraz stopą zwrotu i terminem. Wszystko należy brać pod uwagę, jeśli chce się zyskać, a nie stracić na inwestycji. Zatem, krótkie ABC dla początkujących przyda się w pierwszych chwilach inwestowania.

Pamiętaj o ryzyku

Ważne, byś na fali pierwszego optymizmu nie zaryzykował zbytnio. Oczywiście brzmi to nieco negatywnie, jednak należy wziąć to pod uwagę i skupić się na inwestycji i oszacowaniu ryzyka. Zwykle pierwsze inwestycje są ograniczone i nie tylko nie dotyczą wielkich sum, ale także nie są także długoterminowe, gdyż chcemy dość szybko zaznajomić się z wygrywaniem. Dlatego lepiej wybrać krótkoterminową inwestycję mało ryzykowną niż stracić i skończyć grę nim się na dobre rozpocznie.

Termin jest ważny

Wszystko, czego potrzebujesz do obliczenia stopy zysku jest ważne. Tak więc po ryzyku, przychodzi czas na termin. Inwestycje długoterminowe, fundusze kapitałowe od Viennalife, inwestycje krótkoterminowe, akcje, obligacje, lokaty – wszystko to gdzieś musi się zmieścić w czasie. Warto zatem przeanalizować daną inwestycję pod kątem tego, w jak szybki sposób zwróci się nam ona. Jeśli będzie to kilka lub kilkanaście miesięcy, możemy mówić o inwestycji krótkoterminowej. Jeśli dłużej, musimy liczyć na inwestycje długoterminowe. Warto już na początku być tego świadomym.

Na koniec w reszcie porozmawiamy o zyskach. Stopa zwrotu może być określona od razu lub niepewna. Np. przy obligacjach wiadomo, że nie stracimy, ale stopa zwrotu nie podniesie się raczej powyżej stopę inflacyjną, a więc zadziała ocalenie zarobków od straty niż realny przychód. W przypadku lokat również stopa jest dokładnie określona dla kwot, jakie wpłacamy na dane konto. Inaczej jest z funduszami i akcjami, które mają swoje własne ryzyko i określone jest to od kilku czynników, między innymi terminu inwestowania. Warto to wiedzieć!

Web Marketing