Praca, rodzina i wiara – moje najważniejsze wartości
- Szczegóły
- Opublikowano: 20 październik 2011
- Alicja Leś
„Ważna jest tradycja, dbanie o pewne niezmienne formy wspólnego życia. Coś stałego, do czego się wraca jak do domu. Nie do mieszkania” pisze Katarzyna Grochola w Podaniu o miłość. Tak właśnie świat postrzega osoba która posiada typ osobowości konwencjonalny czyli „tradycjonalista”.
Kolejny omawiany przez nas typ osobowości zawodowych zaproponowany przez Johna Hollanda to typ konwencjonalny. Osoby, które należą do tej grupy charakteryzują się przede wszystkim zdolnościami urzędniczymi i numerycznymi. Lubią „bawić się w szczegóły”. Nie wyobrażają sobie życia w świecie nie usystematyzowanym, bez porządku i harmonii. Cenią sobie wartości rodzinne, tradycję i religie.
Ostatnie dni zgłoszeń do konkursu na najlepsze prace dyplomowe z zakresu informatyki
- Szczegóły
- Opublikowano: 18 październik 2011
- Patrycja Wilczyńska
Jeszcze do 31 października br. absolwenci z Podkarpacia mają szansę na zdobycie wymarzonej posady i atrakcyjnych nagród. To wówczas mija termin nadsyłania zgłoszeń do konkursu na najlepsze prace dyplomowe, którego organizatorem jest Stowarzyszenie „Informatyka Podkarpacka”. W rywalizacji mogą wziąć udział autorzy prac z zakresu technologii informatycznych.
W Polsce Wschodniej trwają „Lekcje o Funduszach Europejskich”
- Szczegóły
- Opublikowano: 17 październik 2011
- Katarzyna Walicka
Wraz z początkiem roku szkolnego w pięciu województwach Polski Wschodniej ruszyły Lekcje o Funduszach Europejskich, których inicjatorem jest Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Do tej pory zrealizowano 90 lekcji, w których w sumie udział wzięło ponad 2000 uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
Języki biletem do przyszłości
- Szczegóły
- Opublikowano: 17 październik 2011
- Kinga Litwińczuk
Nauka języka obcego może okazać się czystą przyjemnością. Coraz więcej młodych osób wyjeżdża za granice swojego państwa, żeby poznać inną kulturę, obyczaje i oczywiście nauczyć się nowego języka. Program Erasmus, może okazać się pomocny oraz otworzyć wiele możliwości rozwoju i zdobycia doświadczenia.
Znajomość języków obcych w dzisiejszych czasach to podstawa. Młode osoby wiedzą, że obecny rynek pracy wymaga umiejętności posługiwania się więcej niż jednym językiem. Angielski stał się na tyle uniwersalny, że chcemy poznawać inne.
II edycja Stypendium z Wyboru – bądź atrakcyjniejszy dla pracodawcy
- Szczegóły
- Opublikowano: 17 październik 2011
- Anna Wójcik
Ponad 110 tysięcy złotych pozwoli młodym ludziom stać się atrakcyjniejszym pracownikiem. Właśnie wystartowała II edycja Stypendium z Wyboru.
Skończone studia już nie gwarantują pracy. Wymagania pracodawców wciąż rosną, a system nauczania od lat się nie zmienia. - Wyższe wykształcenie nie chroni już przed bezrobociem. W ciągu ostatniego roku kolejne 30 tys. osób po studiach dołączyło do rzeszy bezrobotnych z dyplomem w kieszeni. To skok o blisko 15 proc., podczas gdy średni wzrost bezrobocia wyniósł w 2010 roku nieco ponad 3 procent - pisze GazetaPrawna.pl
33% maturzystów z Podkarpacia „świadomie wybiera przyszłość”
- Szczegóły
- Opublikowano: 06 październik 2011
- Alicja Leś
Przyszłość młodzieży uzależniona jest od wyborów na etapie liceum a nawet gimnazjum. Większość z nich natomiast żyje jeszcze marzeniami z dzieciństwa, że w przyszłości zostaną policjantami, strażakami czy modelkami. Rzeczywistość jednak często okazuje się zupełnie inna. Jak się do niej przygotować pokazują organizatorzy kampanii „Świadomie wybieram przyszłość”
Zderzenie własnych preferencji oraz predyspozycji zawodowych z rzeczywistością na rynku pracy daje nam wizję naszej przyszłej kariery. Tego właśnie organizatorzy kampanii chcą nauczyć młodzież z szkół ponadgimnazjalnych, które biorą udział w kampanii społecznej „świadomie wybieram przyszłość”
„Prywatyzacja stymulatorem rozwoju, innowacyjności i nowoczesnych technologii”
- Szczegóły
- Opublikowano: 05 październik 2011
- Przemysław Pawlak
„Prywatyzacja stymulatorem rozwoju, innowacyjności i nowoczesnych technologii” to tytuł konferencji, która odbędzie się w Wyższej Szkole Prawa i Administracji w Rzeszowie. Konferencja rozpocznie się w najbliższy czwartek (06.10) o godzinie 10:00 i potrwa do godziny 14:30. Zorganizowana została przez Samorząd Studencki WSPiA w Rzeszowie, przy współudziale Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. pod patronatem Ministra Skarbu Państwa. Oprócz wystąpień zaproszonych gości jednym z ciekawszych punktów konferencji będzie „Sąd nad prywatyzacją”, przygotowany przez studentów Wyższej Szkoły Prawa i Administracji i Prokuratora Damiana Mireckiego.
Stwórzmy coś niesamowitego!
- Szczegóły
- Opublikowano: 29 wrzesień 2011
- Alicja Leś
Stworzenie czegoś kreatywnego i oryginalnego wymaga od nas sporych umiejętności postrzegania świata a w szczególności twórczego podejścia, wrażliwości i ciekawości. Nawet jeśli chcemy być najbardziej kreatywnym artystą, jeśli nie mamy takiego typu osobowości – nic z tego.
Postawa „artystyczna” jest postawą wolności, w tym sensie, że szuka się w niej wypowiedzenia tego, co w nas jest najbardziej indywidualne i spontaniczne, a tym samym zrzucenia z siebie uwierających masek i więzów[1]. Typ osobowości artystyczny w teorii J.H. Hollnada jest zasadniczo przeciwieństwem typu konwencjonalnego i realistycznego. Artysta to osoba, która szuka w otoczeniu wszelkich rodzajów inspiracji, które pomogą jej w wyrażeniu siebie, swoich emocji i pasji. Dzięki takim ludziom sztuka otacza nas ze wszystkich stron. Dostrzegamy ją na co dzień, czytamy książki, oglądamy obrazy, rzeźby, budynki czy słuchamy muzyki.
Realnie patrzę na siebie i świat
- Szczegóły
- Opublikowano: 22 wrzesień 2011
- Alicja Leś
„Idealista myśli o człowieku, że jest dobry. Realista, – że powinien być dobry”. Bycie realistą powoduje, że patrzymy na świat w pewien określony sposób. Osoby o tym typie osobowości nie bujają w obłokach a raczej twardo stąpają po ziemi.
Realista to osoba, która trzeźwo patrzy na świat, konfrontuje swoje cele i marzenia z szarą rzeczywistością[1]. Jest to osoba, która lubi znać fakty, nigdy nie buja w obłokach a raczej mocno stąpa po ziemi. Realista nie marzy - realista planuje swoją przyszłość w oparciu o to, co się już dokonało i zdarzyło. Zwykle wybiera dla siebie taki scenariusz, który jest najbardziej możliwy do wykonania. Nigdy nie zadaje sobie pytania "co by było, gdyby...". U realisty raczej usłyszymy "pożyjemy, zobaczymy".
Nauka języka z iPodem i dr. Housem
- Szczegóły
- Opublikowano: 21 wrzesień 2011
- Michał Jędrasiak
Czy tradycyjne kursy angielskiego pójdą w parze z eksperymentami i awangardą? Podręczniki i rozmowy na szablonowe tematy potrzebują urozmaicenia i nowych sposobów na przyjemną naukę. Filmy bez lektora i napisów, Skype lub video-chaty, chiński w tydzień dzięki NLP – jak można urozmaicić tradycyjne kursy?
Jak przekonać się do nauki języka obcego, gdy naszą uwagę pochłaniają laptopy, komórki, telewizory, iPody? Kształcenie się i praca nad swoimi umiejętnościami musi ciągle fascynować i ciekawić, by przynosiła efekty. Dwudziesty pierwszy wiek oraz ludzka innowacyjność pozwalają na znalezienie nowych rozwiązań, dzięki któremu tradycyjne uczenie się może zostać wzbogacone o nowe elementy.
Oferta szkolnictwa wyższego powinna mieć odzwierciedlenie w polskiej gospodarce.
- Szczegóły
- Opublikowano: 01 wrzesień 2011
- Alicja Leś
Eksperci szkolnictwa wyższego podczas spotkania Europejskiego Forum Szkolnictwa Wyższego EAIR w SGH zgodnie uznali za najważniejsze dostosowane oferty szkolnictwa wyższego do rozmaitego rodzaju potrzeb związanych ze zmieniającym się, wielokulturowym środowiskiem oraz dostosowanie jej do rynku pracy i rozwoju technologii. Eksperci KluczDoKariery.pl podkreślają, że jest wiele firm prywatnych, które chcą przygotować uczniów do funkcjonowania w polskiej gospodarce.
„Eksperci od szkolnictwa wyższego z całego świata obradowali o różnorodności w nauczaniu oraz o potrzebie porównywania efektów edukacji” – czytamy w informacji PAP. Podczas obradowania pod uwagę brane były procesy globalizacji, umiędzynarodowienia i dywersyfikacji. Podkreślano przede wszystkim jak ważna jest różnorodność w szkolnictwie wyższym w dobie umasowienia szkolnictwa wyższego, istota ujednolicenia sposobów porównywania efektów nauki, ale również dopasowania systemu edukacji do rynku pracy i rozwoju technologii.
Więcej artykułów…
- Poznaj nowe metody nauki angielskiego
- Pamięć Dra Hermana Liebermana
- Spotkanie z Piotrem Chmielińskim
- Ludzie, którzy zmienili Podkarpacie - Wojciech Jama
- Wymiana funta w Kantorze Internetowym
- Polsko-Gruziński Festiwal Kultury
- Kredyt studencki – charakterystyka i wymagania
- Nauka pływania – od czego zacząć?
- Certyfikat Pantera Biznesu jako forma wyróżnienia
- Jak nowelizacja ustawy o grach hazardowych wpłynęła na rynek?