Cz02052024

AktualizacjaPn, 23 Paź 2023 1pm

Karty pracy dla 1 klasy - jak powtarzać materiał?

Karty pracy dla 1 klasy - jak powtarzać materiał?

Karty pracy dla 1 klasy pozwalają na realizację wy...

Odzież tenisowa – zabłyśnij stylem na korcie

Odzież tenisowa – zabłyśnij stylem na korcie

Tenis to sport o wielu zaletach – poprawia koordyn...

Galaretki z nadzieniem owocowym, czyli słodycze dla każdego

Galaretki z nadzieniem owocowym, czyli słodycze dla każdego

Niektóre połączenia smakowe są nieśmiertelne. Może...

Wymiana funta w Kantorze Internetowym

Wymiana funta w Kantorze Internetowym

Funt szterling, zwany także funtem brytyjskim, to ...

build_links(); ?>
  • ja-news-1
  • ja-news-2
  • ja-news-3

Zdrowie i uroda

Ustawienia

Zabiegi fizjoterapeutyczne

Zabiegi fizjoterapeutyczne

W wielu chorobach czy po urazach konieczne są zabiegi fizjoterapeutyczne, które ...

Wiadomości

Ustawienia

Sport

Ustawienia

Historyczny sukces koszykarek AZS Rzeszów

Historyczny sukces koszykarek AZS Rzeszów

Koszykarki AZS Rzeszów postawiły dziś kropkę nad "i" zdobywając pierwszy dla Rze...

Turystyka

Ustawienia

Kultura

Ustawienia

XII Światowego Dnia Poezji UNESCO. POEZJA OCALA. 31-go marca / 1-go kwietnia 2012. LONDYN/ANGEL

XII Światowego Dnia Poezji UNESCO. POEZJA OCALA.  31-go marca / 1-go kwietnia 2012. LONDYN/ANGEL

Poezja ratuje. Poezja chroni. A przede wszystkim – PoEzja OCALA. Przed czym? Od ...

Nominowany do Nagrody Bookera bestseller Atlas Chmur Davida Mitchella

Nominowany do Nagrody Bookera bestseller Atlas Chmur Davida Mitchella

Nominowany do Nagrody Bookera bestseller Atlas Chmur Davida Mitchella to również...

Back Jesteś tutaj: Start Wiadomości Kraj "Nie (przy)dzwoń za kierownicą". Dołącz do tych, którzy nie używają telefonu, gdy prowadzą auto.

"Nie (przy)dzwoń za kierownicą". Dołącz do tych, którzy nie używają telefonu, gdy prowadzą auto.

Już ponad miesiąc trwa ogólnopolska kampania społeczna "Nie (przy)dzwoń za kierownicą", znana również w Internecie jako #BezKomórki. Akcja zwraca uwagę na niebezpieczeństwa, jakie płyną z rozmowy przez telefon podczas jazdy samochodem i przypomina, że co czwarty wypadek drogowy jest skutkiem rozproszonej w ten sposób uwagi.

Bohaterem kampanii jest Tobiasz, dla którego korzystanie z telefonu podczas jazdy samochodem kończy się tragicznie. Ten silny przekaz skierowany został do wszystkich kierowców, aby zwrócili uwagę na fakt, że rozmowa przez telefon w czasie jazdy rzeczywiście rozprasza uwagę i stanowi zagrożenie zarówno dla nich, jak i pozostałych użytkowników ruchu drogowego.

- Jestem przekonany, że kampania "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" już przynosi i nadal będzie przynosiła wymierne efekty w postaci świadomości wśród kierowców, na temat niebezpieczeństwa związanego z korzystaniem z telefonu w czasie prowadzenia samochodu, a tym samym zmniejszenia liczby wypadków. Bo przecież na bezpieczeństwie, nas i naszych bliskich, najbardziej nam zależy. Skala tej akcji jest tak szeroka, że z pewnością dotrze do bardzo wielu osób, a tym samym przełoży się na prawidłowe zachowania w czasie jazdy - mówi insp. Mariusz Sokołowski, rzecznik prasowy Komendy Głównej Policji.

Kampania "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" została wsparta akcją zawieszkową - na stacjach paliw LOTOS, każdy kierowca otrzymał zawieszkę z hasłem #BezKomórki, która ma przypominać o bezpiecznej jeździe bez telefonu przy uchu, czy w dłoni.

Ponadto, silnym kanałem dotarcia do społeczeństwa stał się profil akcji na Facebooku, na którym na bieżąco pojawiały się informacje, porady oraz informacje o konsekwencjach rozmów przez telefon w czasie jazdy. Internauci w mediach społecznościowych mogą również brać udział w konkursach, ogłaszanych przez organizatorów kampanii. Tym samym, po miesiącu trwania akcji, rozdanych zostało prawie 100 tys. zawieszek, a projekt zyskał ponad tysiąc fanów. W ramach działań, w wybranych lokalizacjach organizowane były również happeningi pod hasłem kampanii, a film edukacyjny z Tobiaszem wyświetlano we wszystkich placówkach Scanmed Multimedis w Polsce.

Akcja nagłośniona została przez telewizję, radia, prasę i portale internetowe, zarówno ogólnopolskie, jaki i regionalne.

- Naszym celem było, aby akcja dotarła do jak najszerszego grona kierowców, zwłaszcza tych zawodowych, którzy większość czasu pracy spędzają za kierownicą. I to się nam udało. Zasięg przekazu był bardzo duży, z czego my, jak i nasi partnerzy jesteśmy bardzo zadowoleni. Do odbiorców staraliśmy się dotrzeć poprzez tradycyjne media, jak również poprzez Instagram i Facebooka, który do tej pory zdobył ponad tysiąc polubień. Mamy wielką nadzieję, że w wyniku naszej kampanii ulegną poprawie statystyki, wykazujące zatrważający odsetek kierowców lekceważących skutki rozmowy przez telefon w czasie jazdy. Jeśli pod wpływem historii Tobiasza, choćby niewielka liczba osób zmieniła nawyki, a tym samym uchroniła się od wypadku, to dla nas sukces, bo stawką jest nasze wspólne bezpieczeństwo i życie - mówi Emil Żak, organizator akcji "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" i przedstawiciel firmy Ecologic.io.

Długofalowym celem kampanii było zbudowanie świadomego zagrożeń społeczeństwa, które rozważnie korzysta z urządzeń mobilnych i dba o bezpieczeństwo nie tylko własne, ale i pozostałych uczestników ruchu drogowego.

Akcję #BezKomórki wsparła Komenda Główna Policji, Grupa LOTOS, CorpoFlota, LeasePlan, Liberty Ubezpieczenia oraz Scanmed Multimedis.

Kraj

Podkarpacie

Świat

Muzyka

Zdrowie

Magazyn

Sport

Kultura

Na skróty...

Wiadomości

Magazyn

  • Promocja
  • Czy wiesz, że...
  • Magazyn Policyjny

Sport

  • Żużel
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Tenis

Turystyka

  • Bieszczady
  • Dalekie Wyprawy
  • Podkarpacie

Kultura

  • Książki
  • Muzyka
  • Kino
  • Promocje

Zdrowie

  • Pierwsza Pomoc
  • Zdrowie i Urodai 
  • Poradnik

Regulaminy

  • Regulamin
  • Regulamin
  • Regulamin
  • Regulamin

Administracja

 

Polecamy Książkę