Cz19092019

AktualizacjaPt, 09 Sie 2019 12pm

Back Jesteś tutaj: Start Zdrowie Kategorie Zdrowie Menu dla zdrowego wzroku dzień po dniu

Menu dla zdrowego wzroku dzień po dniu

zdrowe sniadanieCoraz częściej zdarza ci się odczuwać pieczenie, swędzenia albo kłucie oczu? A może nieustannie towarzyszy ci uczucie obecności ciała obcego pod powiekami, suchość oka lub nadmierne łzawienie? Jeśli skarżysz się na te objawy może to oznaczać, że cierpisz na zespół suchego oka.

Dyskomfort, pieczenie i uczucie suchości możesz zaleczyć stosując krople do oczu bez recepty. Warto jednak podjąć wielotorowe działania i wspomóc leczenie za pomocą zdrowej dla oczu diety. Oto kilka pomysłów menu dla dobrego wzroku.

Jak radzić sobie z suchością oka

Zawsze miej przy sobie krople do oczu bez recepty. Pamiętaj jednak, aby nie były to krople lub żele dla zaczerwienionych oczu – takie leki mogą tylko pogorszyć sytuację, zwiększając ciśnienie w gałce ocznej. Odpowiednie będą nawilżające krople do oczu bez recepty. Bardzo ważne jest także częste odpoczywanie od ekranu podczas wielogodzinnej pracy przy komputerze – kilkuminutowa przerwa raz na godzinę to naprawdę minimum. Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Może być to kluczowy czynnik wpływający na ilość i jakość łez. Odwodniony organizm nie ma wystarczającej ilości wody, by nawilżać rogówkę, co skutkuje suchością oczu. Pomocne będzie picie co najmniej 2 litrów płynów dziennie.

Śniadanie

Twarożek z jagodami, truskawkami albo innymi czerwonymi lub fioletowymi owocami (na przykład borówkami, ciemnymi winogronami, owocami leśnymi).

Ciemne owoce zawierają kilka substancji przydatnych w leczeniu wzroku. Są to antocyjany i luteina. Antocyjany to związki zwiększające elastyczność naczyń włosowatych. Luteina wykazuje działanie ochronnie na plamkę żółtą oraz na siatkówkę oka. Niedobór luteiny może być przyczyną zarówno zespołu suchego oka, jak i na przykład kurzej ślepoty.

Obiad

Tłusta ryba albo smażona wątróbka, sałatka z zielonych warzyw i pieczona dynia

Świeży sok z marchwi

Tłuste ryby, takie jak łosoś, makrela, śledź czy sardela to bogactwo niezbędnych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych Omega 3. Substancje te są kluczowe dla zachowania zdrowych oczu i stanowią bardzo skuteczny środek profilaktyki zespołu suchego oka. Sałatka z zielonych warzyw (może zawierać paprykę, sałatę, szpinak, jarmuż, brokuły) będzie stanowić źródło antyoksydantów i witamin A, C, E. Wątróbka, sok z marchwi oraz dynia to źródła witaminy A, która również jest niezbędna dla prawidłowej pracy oczu.

Kolacja

Sałatka z makrelą wędzoną albo sardelą i zielonymi warzywami

Wędzona makrela lub sardela będą kolejną porcją wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, a zielone warzywa dostarczą niezbędnych witamin. Pamiętaj o tym, że ostatni posiłek w ciągu dnia powinien być zjedzony na 2-3 godziny przed pójściem spać. Jedz lekkostrawne posiłki, które nie utrudnią ci zasypiania. Brak odpowiedniej ilości snu może być jedną z przyczyn suchości oka.

Na skróty...

Wiadomości

Magazyn

  • Promocja
  • Czy wiesz, że...
  • Magazyn Policyjny

Sport

  • Żużel
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Tenis

Turystyka

  • Bieszczady
  • Dalekie Wyprawy
  • Podkarpacie

Kultura

  • Książki
  • Muzyka
  • Kino
  • Promocje

Zdrowie

  • Pierwsza Pomoc
  • Zdrowie i Urodai 
  • Poradnik

Regulaminy

  • Regulamin
  • Regulamin
  • Regulamin
  • Regulamin

Administracja